Ahad, 27 Ogos 2017

18 Manfaat Dan Keistimewaan Vitamin C Shaklee

18 Keistimewaan Vitamin C Shaklee


1.  Berasaskan ekstrak jagung dan buah-buah citrus

2. Orang yang ada masalah gastrik pun boleh makan vitamin C Shaklee

3. Bantu cepatkan luka bersalin dan czer pulih

4. Cepatkan apa-apa luka sembuh

5. Menguatkan kulit supaya jerawat tak tumbuh lagi

6.  Meransang pembinaan kolagen dalam kulit. Baru kulit jadi tegang dan cantik

7. Menggalak pertumbuhan sel-sel baru dengan cepat

8. Menguatkan gusi, gusi tak berdarah lagi.

9. Menguatkan sistem keimunan badan

10. Cepat pulih dari sakit tekak, demam, batuk dan selsema

11. Membekalkan 500mg vitamin C secara sustained release. Khasiat 1.5 biji buah oren dilepaskan perlahan-lahan dalam badan selama 5 jam supaya usus serap sepenuhnya

12. Ada 120mg bioflavonoids untuk tingkatkan keberkesanan Vitamin C

13. Vitamin C bantu penyerapan zat besi (Iron). Zat besi penting untuk pembinaan hemoglobin (hb) dalam darah

14. Legakan keradangan kulit, hilang merah-merah dan jerawat baru hendak tumbuh

15. Melindungi diri dari sinaran uv dan sunburn

16. Mencerahkan kulit secara semulajadi

17. Mencantikkan kulit.

18. Jarang demam dan batuk, jika ada, cepat pulih.




Siapa boleh makan Vitamin C Shaklee?

Untuk kanak-kanak, mereka ada Shaklee Chewable Vitamin C yang memang diformulasikan untuk kanak-kanak. 

Sustained Release Vitamin C adalah untuk remaja hingga orang dewasa.

Wanita hamil dan lelaki juga boleh ambil Vitamin C Shaklee

Shaklee tidak terhad kepada wanita sahaja. Lelaki pun memerlukan vitamin dan nutrisi secukupnya setiap hari.

Berapa lama Vitamin C Shaklee boleh tahan?

Vitamin C Shaklee tahan sangat lama, itu yang menyebabkan berbaloi untuk invest dengan suplemen Shaklee.

Sebotol Vitamin C Shaklee, ada 180 biji. 180 biji vitamin untuk 180 hari. 

Kecuali jika anda kerap buat masker untuk kecutkan jerawat atau kerap sakit sebab kena guna 2 biji untuk buat mask dan makan 2 biji Vitamin C setiap hari apabila sakit.

Jika dibandingkan harga sebiji vitamin C Shaklee, umpama belanja RM0.57 sen setiap hari atau RM19 setiap bulan untuk 30 biji vitamin C. 

Sebotol tahan selama 6 bulan. Tak perlu repeat pembelian setiap bulan.
Berbaloi dengan khasiat Vitamin C Shaklee.


Kenapa saya pilih Vitamin C Shaklee?


Saya pilih Vitamin C Shaklee kerana bebas bahan kimia, tiada pewarna tiruan, tiada pemanis tiruan, tiada pengawet. 100% natural, harga berbaloi dengan kualiti produk dan Vitamin C Shaklee dah membantu ramai orang dengan meningkatkan kualiti kehidupan mereka.




Cara dapatkan Vitamin C Shaklee dari saya?


Jika anda ingin mendapatkan Sustained Release Vita-C Plus dari Shaklee.

Anda boleh wasap saya di 

http://lindakamal.wasap.my/

Jika anda mendaftar menjadi Ahli Shaklee, anda layak membeli Shaklee pada harga ahli. Harga kurang sebanyak 20%.

Jadi lebih baik mendaftar jadi ahli terus. Tak perlu bayar untuk perbaharui keahlian setiap tahun pun. Lebih berbaloi.

Shaklee diiktiraf sebagai suplemen nombor 1 di Amerika.

Testimoni Pengguna Sustained Release Vitamin C.


1. Makan Vitamin C Shaklee dah TIADA masalah gastrik


2. Masalah jerawat SELESAI dan kulit jadi LICIN





3. Gastrik anak HILANG lepas makan Vitamin C Shaklee



4. Simptom hendak demam HILANG lepas makan Vitamin C




Ahad, 20 Ogos 2017

Manfaat Vitamin C Untuk Kulit Muka Berjerawat

Apa itu Vitamin C?

Vitamin C juga dikenali sebagai asid askorbik, ia adalah antara vitamin yang diperlukan oleh badan kita. 

Vitamin C hanya boleh didapati dari makanan ataupun suplemen. Badan manusia tidak boleh menghasilkan Vitamin C dan vitamin C juga adalah salah satu vitamin yang larut dalam air.

Vitamin C perlu diambil setiap hari dalam kuantiti yang sedikit. Walaupun sedikit, vitamin C adalah sangat penting untuk manusia. Salah satu rahsia kulit cantik adalah dengan mengambil vitamin C setiap hari.





Bagaimana Vitamin C menghilangkan jerawat?

1. Kebaikan utama Vitamin C adalah membantu pertumbuhan kolagen dalam kulit, pertumbuhan salur-salur darah dan menjadikan peredaran darah lebih lancar.


Sistem peredaran darah yang baik akan mengurangkan pertumbuhan jerawat dan pertambahan kolagen akan menjadikan kulit lebih tegang, anjal dan flawless. 

2. Vitamin C bertindak sebagai antioksida yang membunuh radikal bebas yang merosakkan kulit.

3. Vitamin C menguatkan sistem imun badan supaya badan dapat melawan kuman dan bakteria yang menyerang.

4. Vitamin C memendekkan jangka masa sakit demam dan selsema dan melegakan simptom dengan cepat.

5.Vitamin C juga menguatkan kulit supaya kulit dapat menghalang pertumbuhan jerawat.

6. Vitamin C bukan sahaja mengelakkan pertumbuhan jerawat malah mengecutkan jerawat yang sedang tumbuh.

7. Vitamin C menjadikan kulit lebih sihat, berseri dan flawless. 

8. Vitamin C merawat kulit dari dalam dari kesan radang jerawat atau apa-apa masalah lain seperti kulit kering, kusam dan ekzema. Vitamin C menjadi penggalak pertumbuhan ligamen dan tisu kulit yang baru.

Jika Vitamin C diambil bersama-sama dengan Vitamin E, kedua-dua vitamin ini akan menyebabkan parut pudar dan hilang dengan cepat.  

9. Vitamin C juga membantu dalam penyerapan zat besi. Zat besi adalah penting untuk pembinaan sel darah merah yang baru. 


Cara hendak ambil Vitamin C?

Terdapat dua cara untuk mengambil Vitamin C, makan atau secara topikal (sapu) atas kulit.

Untuk mengambil Vitamin C melalui pemakanan. Anda perlu memilih makanan yang tinggi kandungan vitamin C. Anda boleh rujuk gambar dibawah. 








Antara makanan yang tinggi kandungan Vitamin C
- Lada Benggala (Lada benggala merah paling tinggi kandungan vitamin C)
- Bayam
- Tomato
- Bunga Kubis
- Brokoli
- Buah Lemon
- Buah Oren
- Buah Strawberry

Cara makanan dimasak juga mempengaruhi berapa banyak kandungan vitamin yang ada dalam makanan tersebut. Sayur yang dimasak terlalu lama akan kehilangan banyak khasiat dan kandungan vitamin. Jadi bila sayur tersebut dimakan, tubuh badan masih tidak dapat keperluan vitamin C yang cukup.

Cara kedua untuk dapatkan Vitamin C adalah lebih mudah dan pantas. Iaitu melalui suplemen Vitamin C. Anda hanya perlu makan sebiji sehari, setiap hari.

Untuk sapuan luaran, anda boleh buat Masker Vitamin C untuk disapu pada wajah.

Rabu, 9 Ogos 2017

Pengedar Shaklee Penang | COD setiap hari

Assalamualaikum. Nama saya Linda Kamal dan berasal serta menetap di Pulau Pinang dan saya merupakan Pengedar Sah Shaklee di bahagian Mainland Penang.
Nama penuh: Fazlinda Kamarudin
Shaklee ID: 1263235
Saya suka menggunakan produk Shaklee atas sebab
  1. Sudah berada dalam pasaran Malaysia selama 25 tahun!
  2. Produk selamat untuk ibu hamil dan ibu menyusu. Baby pun boleh dapat manfaat Shaklee dari susu ibu.
  3. Produk Shaklee tiada pengawet, pewarna dan pemanis tiruan.
  4. Produk Shaklee natural dan organik.
Saya sendiri mengamalkan suplemen set kulit cantik Shaklee (Vita-C, Vita-E dan B-Complex) dan sudah merasai perbezaan tahap kesihatan dan kecantikkan kulit.
Kulit semakin kurang berjerawat halus, kurang berminyak, kurang kedutan dan parut jerawat (sebab saya suka picit. Haha) semakin pudar.
Kawasan saya boleh cod ->
  • Bukit Mertajam
  • Perda
  • Permatang Nibong
  • Permatang Pauh
  • Kepala Batas
  • Sungai Dua (mainland)
  • Butterworth
]Kawasan saya boleh pos barang ->
  • Seluruh Malaysia termasuk Sabah dan Sarawak
  • Brunei dan Singapura
  • International
Boleh wassap terus dengan menekan link di bawah untuk pertanyaan dan pembelian produk Shaklee.
http://vitalin.wasap.my/
Disclaimer: Produk Shaklee tidak merawat, mendiagnos dan tidak menggantikan ubat, makanan dan makanan sunnah.
Shaklee hanya melengkapkan nutrisi yang kurang dalam pemakanan seharian kita.
Nasi, sayur dan protein masih perlu dimakan.
Air 3L sehari masih perlu diminum. 🙂
Ubat yang diberikan oleh Tuan Doktor juga masih perlu dimakan mengikut dos yang diberikan.

Selasa, 8 Ogos 2017

Cara Buat Masker Vitamin C Shaklee Dan Kebaikannya

Vitamin C Shaklee ni bebas pewarna tiruan, pemanis tiruan dan bahan pengawet, jadi boleh jika nak letak di bahagian muka. Vitamin C Shaklee adalah diperbuat daripada bahan-bahan semulajadi.

Cara nak buat masker vitamin C adalah senang saja.

1. Ambil 1-2 biji vitamin C

2. Hancurkan vitamin C tu

3. Campurkan air sedikit sehingga jadi pekat. Agak jadi macam letak air dekat bedak sejuk. Kalau letak banyak air, nanti terlalu cair nak sapukan dekat muka.

4. Sapu dekat muka sampai rata.

5. Biar sampai kering kemudian basuh atau pakai sebelum tidur dan basuh muka lepas bangun tidur.

Senang je kan.




Kenapa kena buat masker vitamin C?

1. Boleh kecutkan jerawat
2. Menegangkan kulit wajah
3. Meransang penghasilan kolagen pada kulit
4. Boleh mencerahkan wajah.

Best tau Vitamin C dari Shaklee ni. Sebotol ada 180 biji dan tahan selama 6 bulan. 
Sehari kena makan sebiji je. Harga Vitamin C Shaklee mulai 2017 adalah RM103.35 je sebotol. Sebulan baru belanja RM17.23 je tau untuk 30 biji Vitamin C Shaklee.